Skip to main content

Television Archive

Programs in TV News Archive for research and educational purposes.

The programs allow users to search across a collection of television news programs dating back to 2009 for research and educational purposes such as fact checking. Users may view short clips, share links to customized short quotes, embed customized short quotes, or borrow a copy of the full program.

More right-solid
More right-solid
SHOW DETAILS
up-solid down-solid
eye
Title
Date Reviewed
Creator
Good Day Charlotte Sunday
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topic: WJZY
Source: http://www.fox46charlotte.com/
TV3 (Catalonia)
collection
0
ITEMS
134
VIEWS
-
collection
eye 134
TV3 started its trial broadcasts on 10 September 1983 (a day before the  National Day of Catalonia ), but its regular broadcasts started a few months later, on 16 January 1984. [1]  TV3 was the first television channel to broadcast only in Catalan. In 1985, TV3 expanded its coverage to  Andorra ,  Northern Catalonia , the  Balearic islands  and the  Valencian Community , also Catalan-speaking lands. One year later, TV3 inaugurated...
Topics: Catalonia, Europe
Source: http://www.ccma.cat/tv3
NBCSP
collection
0
ITEMS
194
VIEWS
-
collection
eye 194
The NBC Sports Network (NBCSN) is a sports-oriented cable television channel in the United States operated as a division of NBC Sports.
Topics: United States, North America
Source: http://nbcsports.msnbc.com/
KMGH (ABC)
collection
2,582
ITEMS
112,239
VIEWS
-
collection
eye 112,239
KMGH-TV, virtual channel and VHF digital channel 7, is an ABC-affiliated television station located in Denver, Colorado, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://thedenverchannel.com/
Arte
collection
0
ITEMS
230
VIEWS
-
collection
eye 230
Arte (Association Relative à la Télévision Européenne) is a Franco-German TV network, a European channel, that promotes programming in the areas of culture and the arts. Its facilities are in Issy-les-Moulineaux, south of Paris, and it is jointly headquartered in Strasbourg, France, and Baden-Baden, Germany. As an international joint venture (an EEIG), its programs cater technically to audiences from both France and Germany.
Topics: Germany, Europe
Source: http://www.arte.tv/
WLTX (CBS)
collection
764
ITEMS
46,527
VIEWS
-
collection
eye 46,527
WLTX, virtual channel 19 (UHF digital channel 17), is a CBS-affiliated television station located in Columbia, South Carolina, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://www.wltx.com
KLAS (CBS)
collection
2,667
ITEMS
158,675
VIEWS
-
collection
eye 158,675
KLAS-TV "CBS 8" virtual channel 8 (VHF digital channel 7) is a CBS-affiliated television station located in Las Vegas, Nevada, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://www.lasvegasnow.com/
Ronald Reagan Actor and President
collection
0
ITEMS
33
VIEWS
-
collection
eye 33
C-SPAN an acronym for Cable-Satellite Public Affairs Network is an American cable television network that offers coverage of federal government proceedings and other public affairs programming via its three television channels (C-SPAN C-SPAN2 and C-SPAN3).
Topic: CSPAN
Source: http://www.c-span.org/
WEWS (ABC)
collection
2,370
ITEMS
113,667
VIEWS
-
collection
eye 113,667
Topics: United States, North America
Source: http://wews.com
NTV
collection
231
ITEMS
161,396
VIEWS
-
collection
eye 161,396
NTV is a Russian television channel. As a subsidiary of Vladimir Gusinsky's company Media-Most,[1] it was a pioneer in the post-Soviet independent television media, but was later taken over by state-owned Gazprom.
collection
eye 1
Topic: KQED
Source: http://kqed.com
KTLA Los Angeles (CW)
collection
0
ITEMS
70
VIEWS
-
collection
eye 70
Content from KTLA. The content in this collection is provided for research, educational and information purposes (at present no content is available for viewing).
7 On Your Side at Noon
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topic: WSPA
Source: http://wspa.com/
WBTV (CBS)
collection
595
ITEMS
28,633
VIEWS
-
collection
eye 28,633
Topics: United States, North America
Source: http://www.wbtv.com
Channel 4
collection
129
ITEMS
3,132
VIEWS
-
collection
eye 3,132
Channel 4 is a British public-service television broadcaster which began transmission on 2 November 1982. Although largely commercially self-funded, it is ultimately publicly owned; originally a subsidiary of the Independent Broadcasting Authority (IBA), the station is now owned and operated by Channel Four Television Corporation, a public body established in 1990, coming into operation in 1993.
Topics: United Kingdom, Europe
Source: http://www.channel4.com/
Deutsche Welle's In Focus
collection
0
ITEMS
31
VIEWS
-
collection
eye 31
Documentaries and Reports
Topic: LINKTV
Source: http://www.dw.de/dw/0,,3610,00.html
HLN
collection
2,418
ITEMS
377,730
VIEWS
-
collection
eye 377,730
" HLN , formerly known as CNN Headline News and CNN2, is a cable television news channel based in the United States and a spinoff of the cable news television channel, CNN. Initially airing tightly-formatted 30-minute newscasts around the clock, since 2005, the channel has increasingly aired long-form pop culture news and opinion programming. Since the mid-2000s, HLN has been available internationally on cable and satellite to viewers in Asia and South America." -Taken From Wikipedia...
ESC1: Al Masriyah (Egypt)
collection
0
ITEMS
52
VIEWS
-
collection
eye 52
Content from Al Masriyah. The content in this collection is provided for research, educational and information purposes (at present no content is available for viewing).
WESH (NBC)
collection
1,207
ITEMS
55,281
VIEWS
-
collection
eye 55,281
Topics: United States, North America
Source: http://wesh.com
WLOS (ABC)
collection
909
ITEMS
37,720
VIEWS
-
collection
eye 37,720
WLOS, virtual and VHF digital channel 13, is an ABC-affiliated television station located in Asheville, North Carolina, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://www.wlos.com
Belarus TV
collection
7,663
ITEMS
13,284
VIEWS
-
collection
eye 13,284
Belarus TV (Belarusian and Russian: Беларусь-ТВ) is the state television and radio channel of Belarus. It was launched on 1 February 2005. It broadcasts primarily in Russian language programmes of other Belarusian state TV channels Belarus 1 and Belarus 2.
Topics: Belarus, Eastern Europe
EWTN
collection
0
ITEMS
717
VIEWS
-
collection
eye 717
The Eternal Word Television Network (EWTN) is an American television network which presents around-the-clock Catholic-themed programming.
Topics: United States, North America
Source: http://www.ewtn.com/
KSTS (Telemundo)
collection
12,801
ITEMS
1.4M
VIEWS
-
collection
eye 1.4M
" KSTS is the NBCUniversal owned and operated Telemundo television station in the San Francisco Bay Area market. The station is located in San Jose, California and broadcasts on digital channel 49. KSTS shares facilities with NBC sister operation KNTV. The new all-digital broadcast center was opened in 2004. KSTS began on May 31st, 1981. The station was owned by the National Group Television and headed by N.J. Douglas. The station offered various brokered types of programming during the...
WOFL (FOX)
collection
677
ITEMS
29,979
VIEWS
-
collection
eye 29,979
Topics: United States, North America
Source: http://wofl.com
Americans For Tax Reform
collection
0
ITEMS
30
VIEWS
-
collection
eye 30
C-SPAN an acronym for Cable-Satellite Public Affairs Network is an American cable television network that offers coverage of federal government proceedings and other public affairs programming via its three television channels (C-SPAN C-SPAN2 and C-SPAN3).
Topic: CSPAN
Source: http://www.c-span.org/
WNCN Today at 530AM
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topics: WNCN, MSNBCW
Source: http://wncn.com
President Trumps Address to Congress
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topic: KPIX
Source: http://kpix.com
WJZ (CBS)
collection
11,506
ITEMS
2.2M
VIEWS
-
collection
eye 2.2M
"WJZ-TV (Channel 13) was originally an ABC affiliate; it was the second primary affiliate of the fledgling network. Until 1956, it carried a secondary affiliation with the DuMont Television Network, and originated many Baltimore Colts games for DuMont. The Westinghouse Electric Corporation purchased WAAM in 1957 and renamed it "WJZ-TV". The WJZ call letters had previously resided on ABC's flagship radio/television combination in New York City, which changed its calls to...
Whatd You Miss
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topic: BLOOMBERG
Source: http://www.bloomberg.com
Deutsche Welle
collection
52,275
ITEMS
700,163
VIEWS
-
collection
eye 700,163
Content from Deutsche Welle. The content in this collection is provided for research, educational and information purposes (at present no content is available for viewing).
KVVU (FOX)
collection
1,450
ITEMS
104,771
VIEWS
-
collection
eye 104,771
KVVU-TV, virtual channel 5 and UHF digital channel 9, is a Fox affiliated television station serving the Las Vegas, Nevada, United States.
Topics: United States, North America
Lifetime Movie Network
collection
2
ITEMS
2,582
VIEWS
-
collection
eye 2,582
Lifetime Movie Network (LMN) is a cable channel that is part of Lifetime Entertainment Services, LLC, a subsidiary of A&E Television Networks, LLC. A&E Television Networks is a joint venture of the Disney-ABC Television Group and Hearst Corporation.
Topics: United States, North America
Source: http://www.mylifetime.com/movies/lifetime-movie-network
Reince Priebus Archive
collection
8
ITEMS
213
VIEWS
-
collection
eye 213
Reince Priebus Archive
WKRC (CBS)
collection
969
ITEMS
42,257
VIEWS
-
collection
eye 42,257
Topics: United States, North America
Source: http://local12.com
Noticias MundoFox
collection
2,095
ITEMS
31
VIEWS
-
collection
eye 31
Topic: KCNS
Source: http://www.kcnstv.com/
Rod Rosenstein Archive
collection
32
ITEMS
524
VIEWS
-
collection
eye 524
Rod Rosenstein Archive
Good Morning Reno 430am
collection
0
ITEMS
2
VIEWS
-
collection
eye 2
Topic: KOLO
Source: http://www.kolotv.com
Rally to Restore Sanity And Or Fear
collection
0
ITEMS
34
VIEWS
-
collection
eye 34
C-SPAN an acronym for Cable-Satellite Public Affairs Network is an American cable television network that offers coverage of federal government proceedings and other public affairs programming via its three television channels (C-SPAN C-SPAN2 and C-SPAN3).
Topics: CSPAN, CSPAN-EAST
Source: http://www.c-span.org/
WJW (FOX)
collection
2,507
ITEMS
116,657
VIEWS
-
collection
eye 116,657
Topics: United States, North America
Source: http://fox8.com
Saudi State TV
collection
2
ITEMS
3,012
VIEWS
-
collection
eye 3,012
Content from Saudi State TV. The content in this collection is provided for research, educational and information purposes (at present no content is available for viewing).
Topics: Saudi Arabia, Middle East
Source: http://www.saudi1.tv/
Un nuevo dia
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topic: KSTS
Source: http://www.telemundoareadelabahia.com
Meet the Author with Nick Higham
collection
0
ITEMS
31
VIEWS
-
collection
eye 31
BBC News is the department of the British Broadcasting Corporation (BBC) responsible for the gathering and broadcasting of news and current affairs. The department is the world's largest broadcast news organisation and generates about 120 hours of radio and television output each day, as well as online news coverage.
Topic: BBCNEWS
Source: http://www.bbc.co.uk/news
ANT1
collection
189
ITEMS
6,475
VIEWS
-
collection
eye 6,475
" Antenna , better known as ANT1, is a television network airing in Greece and Cyprus. The alternate spelling is play on words in Greek; ena (ένα) is the Greek number 1, thus ANT1 is pronounced the same as Antenna (Αντέννα). It launched on 31 December 1989, the same year as rival Mega Channel, and is owned by ANT1 Group. ANT1 had been the most-popular network in Greece for years with its line up of hit series including popular dramas Lampsi and Kalimera Zoi. Recently however,...
Sunday Today With Willie Geist
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topics: WRC, WCAU, KNTV
Source: http://www.nbcwashington.com
LOGO
collection
0
ITEMS
87
VIEWS
-
collection
eye 87
Content from LOGO. The content in this collection is provided for research, educational and information purposes (at present no content is available for viewing).
Source: http://www.logotv.com/
KCNC (CBS)
collection
1,836
ITEMS
105,660
VIEWS
-
collection
eye 105,660
KCNC-TV, virtual channel 4 (UHF digital channel 35), is a CBS owned-and-operated television station located in Denver, Colorado, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://www.cbsdenver.com/
Spike
collection
0
ITEMS
13
VIEWS
-
collection
eye 13
Content from Spike. The content in this collection is archived for research, educational and informational purposes.
Source: http://www.spike.com/
Fox News
collection
24,289
ITEMS
4.3M
VIEWS
-
collection
eye 4.3M
" Fox News Channel (FNC), commonly referred to as Fox News or Fox, is a cable and satellite television news channel owned by the Fox Entertainment Group, a subsidiary of News Corporation. As of April 2009, it is available to 102 million households in the United States and further to viewers internationally, broadcasting primarily out of its New York City studios." The channel was created by the Australian-American, Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as the...
Michael Flynn Archive
collection
0
ITEMS
31
VIEWS
-
collection
eye 31
Michael Flynn Archive
Americas Choice 2016 Super Tuesday 2
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topics: CNN, CNNW
Source: http://www.cnn.com
collection
eye 1
Topic: LINKTV
Source: https://www.linktv.org
BBC Arabic Television
collection
0
ITEMS
133
VIEWS
-
collection
eye 133
BBC Arabic Television is a news and information television channel broadcast to the Middle East by the BBC. It was launched at 0956 GMT on 11 March 2008. The service was announced in October 2005 and was to start broadcasting in Autumn 2007, but was delayed. Presenters include Tareq Alaas, Tony Khouri, Malak Jaafar, Fida Bassil, Rania Al-Attar and Hamdan Jerjawi. BBC Arabic Television is run by the BBC World Service; as such, it is funded from a grant-in-aid from the British Foreign Office and...
Topics: England, Europe
KCSMMHZ
collection
6,515
ITEMS
304,840
VIEWS
-
collection
eye 304,840
KCSM-TV, virtual channel 60, is an independent, non-commercial television station located in San Mateo, California, USA. Until 2009, KCSM-TV was a PBS member station.[1] Then, it dropped PBS in a cost-cutting move and became an independent public television station (in a similar manner to southern California public TV giant KCET). Owned by the San Mateo County Community College District with sister radio station KCSM (FM), the station serves the San Francisco Bay Area from studios at the...
Topics: San Mateo, North America
WABC (ABC)
collection
3,752
ITEMS
345,295
VIEWS
-
collection
eye 345,295
WABC-TV, channel 7, is the flagship station of the ABC television network, located in New York City. WABC-TV is owned by the Disney-ABC Television Group division of the Walt Disney Company.
Topics: United States, North America
Source: http://7online.com/
WRALs 1230 Report
collection
0
ITEMS
1
VIEWS
-
collection
eye 1
Topics: WRAL, MSNBCW
Source: http://www.wral.com
WSOC (ABC)
collection
608
ITEMS
30,061
VIEWS
-
collection
eye 30,061
Topics: United States, North America
Source: http://www.wsoctv.com/
-
collection
eye 1
Topic: BLOOMBERG
Source: http://www.bloomberg.com/tv/
MCM
collection
366
ITEMS
4,504
VIEWS
-
collection
eye 4,504
MCM is a French music video TV channel owned by Groupe MCM. It was started in 1989 by Groupe Europe following the MTV model.
-
collection
eye 1
Topics: CNN, CNNW
Source: http://www.cnn.com
NDTV
collection
1
ITEMS
333
VIEWS
-
collection
eye 333
NDTV is an Indian commercial broadcasting television network founded in 1988. It was founded by Prannoy Roy, an eminent journalist and current chairman and director of NDTV Group. NDTV currently has more than 1,000 employees producing news from over twenty locations in India.[citation needed] NDTV is an acronym for the original name of the company, New Delhi Television.
Topics: India, Asia
M2Morocco
collection
1
ITEMS
2,568
VIEWS
-
collection
eye 2,568
2M TV is a Moroccan television service. It was established by the largest Moroccan economic conglomerate, ONA, before being sold to the Moroccan state. It is based in Casablanca. It is available free of charge locally on analog signal with coverage over all Morocco and on satellite television via Globecast, Nilesat and Arabsat.
Topics: Morocco, Africa
WFTV (ABC)
collection
1,092
ITEMS
45,831
VIEWS
-
collection
eye 45,831
Topics: United States, North America
Source: http://wftv.com
collection
eye 1
Topic: LINKTV
Source: https://www.linktv.org
New TV
collection
0
ITEMS
173
VIEWS
-
collection
eye 173
Al Jadeed (Arabic: الجديد‎), formerly known as New TV, is a 24-hour PAN Arab station broadcasting from Lebanon offering general-interest programming in the Arabic language. The launch of Al Jadeed took place on October 4, 2001 in Lebanon and the Arab world. On May 9, 2005, Al Jadeed was launched in America and the Pacific, reaching Arab speaking emigrants in the United States, South America and Australia.
Topics: Lebanon, Asia
WSET (ABC)
collection
453
ITEMS
17,715
VIEWS
-
collection
eye 17,715
Topics: United States, North America
Source: http://www.wset.com
Dan Coats Archive
collection
11
ITEMS
223
VIEWS
-
collection
eye 223
Dan Coats Archive
WLWT (NBC)
collection
1,023
ITEMS
42,056
VIEWS
-
collection
eye 42,056
Topics: United States, North America
Source: http://wlwt.com
Country Music Television (CMT)
collection
0
ITEMS
430
VIEWS
-
collection
eye 430
Content from Country Music Television (CMT). The content in this collection is archived for research, educational and informational purposes.
Source: http://www.cmt.com/
ALETEJAHTV
collection
1
ITEMS
2,350
VIEWS
-
collection
eye 2,350
Al Etejah TV: An Iraqi, independent and a political, economical, cultural and sport news station
Topics: Iraq, Middle East
Source: http://aletejahtv.net/
KDVR (FOX)
collection
1,266
ITEMS
48,428
VIEWS
-
collection
eye 48,428
KDVR, virtual channel 31 (UHF digital channel 32), is a Fox-affiliated television station located in Denver, Colorado, United States.
Topics: United States, North America
Source: http://kdvr.com/
Al-Forat TV
collection
0
ITEMS
19
VIEWS
-
collection
eye 19
Al Forat Network (Arabic: قناة الفرات الفضائية‎) is a satellite television network in Iraq. The Arabic language network is owned by SIIC the largest Shi'a political party in Iraq. Al-Forat has 300 employees with offices located in the city of Karrada in Baghdad.
Topics: Iraq, Asia
Have I Got a Bit More News for You
collection
0
ITEMS
37
VIEWS
-
collection
eye 37
BBC News is the department of the British Broadcasting Corporation (BBC) responsible for the gathering and broadcasting of news and current affairs. The department is the world's largest broadcast news organisation and generates about 120 hours of radio and television output each day, as well as online news coverage.
Topic: BBC2
Source: http://www.bbc.co.uk/news
KTSF
collection
5,539
ITEMS
355,053
VIEWS
-
collection
eye 355,053
"KTSF is an independent television station serving the San Francisco Bay Area. Although licensed to San Francisco, the station's studio building is located in south suburban Brisbane, California. It is owned by Lincoln Broadcasting Company, and broadcasts its digital signal on UHF channel 27 from a transmitter located on San Bruno Mountain." KTSF was begun by Lillian Lincoln Howell. In 1965 she was issued a broadcast license for a new channel in San Francisco. Her goal was to offer...
Canal Algerie
collection
2
ITEMS
8,544
VIEWS
-
collection
eye 8,544
Entreprise nationale de télévision (Arabic: التلفزيون الجزائري‎, ENTV) is the Algerian national public television network. The group manages the television channel with the same name, Canal Algérie, Algérie 3 (known as Thalitha TV in Arabic) and Tamazight TV. ENTV was the only television channel until 1994, when French-speaking Canal Algérie was created. Canal Algérie is available in Europe on Eutelsat[1] satellite service (Hotbird and Astra) and in America on the free...
Topics: Algeria, Africa
Yemen TV
collection
2
ITEMS
5,594
VIEWS
-
collection
eye 5,594
TV in Yemen: Yemen received television for the first time in 1964 when it established the British occupation of Aden in the station for broadcast television launched its work on 11 September of that year, and has limited and restricted it to the colony of Aden and some surrounding areas.
Topics: Yemen, Middle East